fredag, augusti 12

Rosa Ikea drömmar


Här föll jag pladask och konstatera att vardagsrummet ska målas rosa.

Det är ju så varmt och välkomnande!Så mysigt med rosa.
Och denhär hade jag tänkt till badrummet.
Men nu funderar jag lite på denhär istället... I mörkbrunt. Och mörkgrått kakel till golvet.



Och jag var till Ikea ensam. Och jag blev ju helt slut, det var så stort. Och så börja jag sakna barnen...

Men nu är allt rätt klart för vårt hem. Vardagsrumsväggarna ska målas i ljusrosa (fast Micke är inte helt med på det ännu) och sen ska det bli ett riktigt varmt och mysigt rum. Jag myser bara av att tänka på det. Sovrummet blir vitt och blått och kanske lite moln. Barnrummet ska bli vitt, rosa, grönt och lite blått. Det ska bli expedit, brimnes och stuva allestans. Ikea är bara så bäst, man sku ju kunna ha hur litet hem som helst och ändå rymmas. Jag bara älskar förvaring. Allt ska ha sin plats. Vill börja fixa NU. Fast kan nog inte riktigt fatta att vi är så galna att vi köper lägenhet och att vi köper i Lojo. Svårt att smälta.

Inga kommentarer: