onsdag, augusti 17

Köpt!

Dethär är nu "vår" bakgård.

I början av juli kom jag på den smarta iden att vi ska flytta till radhus i Lojo. Idag, den 17.8, köpte vi vår första egna lägenhet. Har lite svårt att ta in det eftersom jag är en zombie (trots att jag druckit 3 stora kaffekoppar) och eftersom det enda vi gjorde var att skrev under en massa papper. Vi fick också en nyckel, men vi får ännu vänta 2 veckor tills vi får fara dit.

Nå, men vad gör man efter att man spenderat över 150.000 euro? Nå man går till butiken och köpa mjölk, mat, blöjor och en glass att dela på. Sen sitter man och flaskamtar bröstvägrarn samtidigt som man delar på ben&jerry pinnen. Sen ger man varandra en puss när man väntar på övergångsstället och går hem till den äldre sonen och mormoderna. Lite lek och nattning av båda barnen och sen äter man lite torr makaronilåda och äter en fryskaka man köpt dagen till ära. Sen lite tvättmaskinsfixande på det och en 10 minuters vila i sängen. Och så fortsätter vardagen. Det var nog inte en så big deal att köpa lägenhet sen sist och slutligen. Och jag som trodde det var det ultimata tecknet på vuxenhet.

11 kommentarer:

Linda A. sa...

Gratulerar till nya hemmet! Vad fint det ser ut (*lika grön som gräsmattan av avund*).

Eva - Kakkakaffe sa...

Grattis! =)

Vi köpte också hus idag by the way. <3

Jill sa...

Grattis! Nu är ni definitivt vuxna. Ingen "becoming" mera, you are a real grown-up :)

Sara sa...

grattis!! härligt. :)

Sofia sa...

Grattis! Det är ni värda!

Michaela sa...

Tackar, tackar! Och Eva, såg på facebook, blev väldigt överraskad, men oj vad roligt.

Jill: Ja dethär är väl tolkningen på vad det är att vara vuxen. Bolån, äktenskap och två barn. Men jag är ju inte alls gammal och vuxen än...

Michaela sa...

Å Linda A. nu tror jag att jag äntligen kom på vem du är. Det har tidigare stått så stilla, men just klicka det.

Nonnu Neuloja sa...

grattis massor!! :)

Linda A. sa...

Heh :) anmäler mig skyldig till bloggstalking. Ses snart hoppas jag!

Liw sa...

Grattis! Härligt att få något eget.

Har du en bröstvägrare? Helt och hållet eller bara tempoärt? Alma kan vägra ibland men då stillar jag hennes värsta hunger med flaskan och sen får hon bröstet. Men jag helammar inte längre. Gör du?

Kram

Michaela sa...

Liw:
Det börja med att det inte rann tillräckligt snabbt och han blev nervös och jag gav flaska, för det kom inte nåt, långsam utrdrivning. Men nu vägrar han bröst utan att ens försöka suga. Kan, ibland, amma genast när han vaknar och oftast på natten. Men tvingas nog ofta gå upp på natten efter ersättnign då han bara skriker och inte tar bröst. Sku gärna helammat länge, men nu så går det nog mot sitt slut. Går säkert 400-500 ml ersättning per dag ren. Men ger nu bröst alltid då det går och jag känner för det och sen när det är slut så är det slut.