lördag, augusti 13

Dop igen




Påväg på dop. Micke och Sander.

Dopbarnet och Sander (som sov ända tills dopet börja och somna i bilen på vägen hem)

Idag har bara varit en så jättelyckad dag på alla sätt. Allt har klaffat fint och alla har samarbetat och det har helt enkelt varit en toppen dag. Jag och Micke har heller inte alls grälat.

Micke har varit ledig men han blev hemma och städa när jag for med barnen till parken. Sander var vaken och nöjd hela tiden och Arthur sparkcykla så duktigt själv till parken. Och han lyssna så noga på vad jag sa (fast jag hade nog hjärtat i halsgropen hela tiden för det är mycket trafik och övergångsställen på vägen till parken), hölls nära och vänta när jag sa. Sen kom han också med hem hur bra som helst. Sen tog jag och vila med Arthur på dagen för natten var lite tung för Sander och mig (ersättning i ainu flaska är inte riktigt lyckat, så jag ammar lite mera igen).

På eftermiddagen var det sen dags för vår guddotters dop, Linnéa Matilda. Där skötte också sig barnen hur fint som helst och Arthur lyssna till vad man bad och också gjorde det, som att sitta vid bordet och äta. Det bjöds på god sallad och kaka och en massa underhållning av 3 syskonpar: med 5 stycken som var under 2 år. Mera sånahär dagar.

2 kommentarer:

malinofreja sa...

Hej! Har tittat in här i din blogg nu som då! Tycker om då du skriver så personligt. Jag tror jag vet hur det känns då det int kommer nån mjölk. Det var främst på kvällarna som det hände mig. Då jag själv var trött.Precis som du beskriver. Jag brukade andas ljudligt och ta riktigt djupa andetag. Lite som när man yogar kanske? :) Har du provat andra flaskor, avent? Hoppas ni får det att fungera på sätt eller annat.

Roligt att ni hade en bra dag.

malin

Michaela sa...

Roligt att du tittar in =) Och ja, det är ju jobbigt när det inte funkar som det ska. Jag försöker finna inre harmoni före amningarna men det funkar nog sällan, men det får gå nu. Kanske det funkar bättre med ett tredje barn sen...

Och vi har en avent flaska, men eftersom de är lite dyra så har vi flera ainu flaskor. Men jag försöker nu använda mest aventen tills han vänjer sig med flödet.