tisdag, mars 29

Andra namnet

Arthur har ren i en halv timme suttit och ätit majs (såndär söt burkmajs) och han vill hela tiden ha till och till, så jag kan ju passa på och blogga brevid honom i matbordet för kommer ännu att sitta här en stund.

Namnet till den ofödda ja. Vi har ett förnamn, och bara ett, och vi är båda ok med det. Så det ser ut att bli det, men först måste ju den lilla titta ut och sen gör vi det slutliga beslutet.

Men sen till ett andra namn. Arthur har två namn, han heter Arthur Daniel Lönnblad, så nästa barn och sen nästa ska också ha två namn. Men beroende på hur vi gör nu, så bestämmer vi också hur vi gör med det tredje barnet (för jag är så säker att jag vill ha tre, men det tredje får komma sen när jag är 30 och jobbar). Alternativen nu är:

x Gabriel Lönnblad eller x David Lönnblad. Om det blir Gabriel så måste ett tredje namn heta nåt som också slutar på -el, och enda vi kommit på är Samuel. Det är helt ok. Om vi sku välja David sku vi välja det för Mickes andra namn börjar på D och också Arthurs och då borde ännu ett tredje barns namn börja på D, och då sku det bara finnas typ Didrick kvar, och det är tydligen inte okej. Så då måste det ju bli Gabriel. Jag föreslog också Eelis (fast sku villa skriva det med ett e) så att det inte finns nåt system, men det var helt otänkbart.

Från min sida finns det två pojksläktnamn: Jarl och Sigfrid. Och de är absolut inte ok, och varför sku isf andra barnet få dem? Från Mickes sida finns inga speciella.

Dethär är alltså våra namnfunderingar just nu. Och som det märks så är jag helt säker på att vi kommer att få tre pojkar. Kan inte på nåt sätt föreställa mig att vi sku få en flicka, så flickalternativ är helt onödigt att fundera på. Fast endå, om jag sku ha fel och ett tredje barn sku vara en flicka så sku andra namnet självklart vara Isabel.

Inga kommentarer: