lördag, mars 26

Kläderna tvättade

Arthur vakna 5 över 6 idag och vår första programpunkt för dagen var jomppan klockan 11.15. Med andra ord fanns det mcyket överloppstid på morgonen.

Micke fick fara ner till källaren och söka upp Arthurs babykläder så att jag kunde kolla och tvätta upp dem färdigt. Med Arthur var det så mysigt och roligt att gå igenom kläderna, det var nåt jag fick hålla mig från att göra. Nu är det ett rätt tråkigt måste. Men bra att få det gjort nu så är det ur vägen och jag kan göra nåt annat under min "lediga" 1½h per dag, t.ex. göra skoluppgifter.

Jag hade en bild av att Arthur inte hade så mycket pyttesmå kläder och sa det åt en mamma som tidigare fött en pojke. Jag fick en plastpåse full med fina kläder. Nå, nu när jag såg hur mycket vi egentligen har kan jag konstatera att magbabyn kommer att kunna ha olika uppsättningar kläder varje dag de första månaderna. Har mera saker upp till storlek 62 än vad Arthur ens närapå har nu, och nu har han ändå kunnat ha samma storlek i halvt år. Börja använda storlek 68 åt honom från sådär 3 månader. Och de flesta kläderna är ju halvt oanvända. Så baby, babykläder är nog nåt som inte behövs här. Vissa av Arthurs gamla kläder hade fått lite gula fläckar på sig, hur ska man få bort dem?

Inga kommentarer: