måndag, mars 14

Morgonräddningen

Jag har inte så starka känslor om småbarn och tv/barnprogram och det är jag glad för. Speciellt idag när Arthur vakna 6.20 och efter pottan och d-vitaminen (!) börja gnälla. Då satt jag bara på en mumin dvd och jag kunde i lugn och ro laga hans morgongröt och kyla ner den lite.

Annars sku barnprogam på lördag och söndag också få börja före 7 och inte först kvart före 8. Det är alltför sent. Ska sååå köpa lite mera barn dvd:n åt honom. Det räddar våra morgnar. Några tips på snälla barn dvd:n som passar åt 1,5 åring?

5 kommentarer:

Sara sa...

shaun the sheep var vår sons favorit i den åldern! dessutom är det så kul att man gärna tittar själv.

åsa sa...

Jag skulle också säga Shaun the sheep. Pingu är favoriten hos oss.

Pia sa...

Tuomas veturi har vi på dvd, så småningom börjar även Ivar tycka det är underhållande med tv och fick höra att just denna var super för 1 åringar uppåt :)

Michaela sa...

Oj tack så mycket för alla tips! Vill ju inte att han hela tiden ska se på tv, men några dvd:n kommer nog att underlätta sen när lillebror föds.

Och just nu räddar tv:n våra morgnar. Nu i graviditeten är mitt tålamod helt uruselt och han får hellre se på tv än att klänga på mig då jag vill äta morgonmål och läsa tidningen.

Och ja, Mumin verkar lite skrämmande med stormar och hattifnattar och osynliga barn och dumma stinkyn.

Anonym sa...

molly mus, anki o pytte
(fast den är inte tecknad) o mamma mu