tisdag, mars 22

Tudelat

Jag tror långt på att kroppen berättar åt en vad som är bra och vad man borde göra. Just nu känner jag väldigt starkt att min kropp vill att jag ska vila, ta det lugnt och på nåt vis gå in i mig själv och förbereda för vad som ska komma. Min kropp sku tycka det var så bra om jag bara låg i sängen och läste eller i soffan framför tv:n, speciellt efter sådär klockan 4.

Men jag, säkert huvudet då, tycker att det inte alls är bra. Jag vill vara lika aktiv, tålamodig, flitig och engagerad som tidigare. Jag vill busa med Arthur, orka laga mat och städa och vara pigg och alert och inte en slö slapp soffliggare som suckar och stånkar när Arthur klättrar över en.

Nu är ju då frågan hur långt man kan lyssna på sin kropp?

Annars är min kropp också intressant nu. Den sku kunna äta spenatplättar hela tiden, helt så som sist i slutskedet. Annat kroppen vill ha är kolhydratrik mat, såsom gröt, bröd och pizza. Frukt och sallader är också sånt den vill ha. Och mjölk eller ost. Men annars så är den inte så matsugen.

2 kommentarer:

åsa sa...

Tillåt dig vila med gott samvete, snart har du fullt upp!

Michaela sa...

Ska fösöka =)