söndag, mars 6

Linslasagne

Idag har jag lagat min andra lasagne nånsin (första var en tonfisklasagne nångång i högstadiet/gymnasiet och den var så god att jag ännu kommer ihåg den) och den blev jättelyckad!
Ser inte så aptitligt ut, men både jag och Arthur gilla. Micke var inte hungrig just då, men jag hoppas att han å sku gilla, fast han hatar linser, för den är faktistkt god.

Det är en lasagne med linser och tomatsås. Gjorde det i stora drag enligt detta recept. Men jag använde röda linser istället och satt lite egna mängder. Viktiga är att tomatsåsen blir god, och den är rätt lätt att få god med creime fraiche.

Såhär ser det förresten ut på vår "gård":
Där nere är Micke och Arthur med plasttraktor och lastbil.

Och en rolig detlaj är att vi bor på femte våningen och vår hiss är sönder och ända sättet man kan klaga på det är genom att göra en anmälan om det på nätet. Det är inte tillräckligt allvarligt. För mig är det allvarligt!

Och dethär åt jag idag när Micke och Arthur sov tupplur:
Min absoluta favorit när det kommer till vårens bakelser. Med sylt.

Inga kommentarer: