fredag, mars 11

Rådgivning 32+3

Idag träffa jag för första gången min egna rådgivningstant (när vi flytta på hösten så fick vi ny rådgivning). Hon var trevlig, men hade inte så mycket att komma med. Inte hade jag heller. Allt är ju bra. Och allt var också bra. Urinen, blodtrycket, hjärtljud, rörelser helt utmärkt, vikten hade stigit med 475 gram/vecka och sf måttet var 28, helt lika som sist. Det att sf måttet är lika oroar inte mig alls, jag tyckte att det var onödigt högt sist (i jämförelse med Arthur då), så jag tänkte att det var fast på hon som mätte.

Vikten visste jag att sku ha öka, så var det ju sist också, att allt kom på mot slutet. Så nu har jag gått upp 5 kg från vikten i vecka 7 och väger 1 kg mera än sist då jag var i samma vecka (men nu vägde jag 2 kg mera i graviditetens början så då har jag tappat 1 kg nånstans, hoppas att det också hålls försvunnet).

Men eftersom jag faktiskt inte sku villa gå upp så mycket mera så ska vi fortsätta vår sötsakspaus med Micke, på det sättet att vi på veckosluten kan äta allt sött, men inte i veckan. Känns bra.

Inga kommentarer: