måndag, mars 7

Sockerpaus

Igår kväll efter att jag smällt i mig en påse med kolasmakande dödsskallar så fick jag Micke med på att vi i 5 dagar, måndag-fredag, inte ska äta godis, glass, bullar, kex, shoklad. Inget sött alltså. Om jag bryter det får jag ta alla nattningar och bryter Micke får han ta alla morgnar.

Idag morse börja Micke ren försöka dra sig ur hela dealen och om jag nu sku ringa och säga att jag vill ta en fastlagsbulle här i skolan för att de ser så goda ut, eller om jag sku föreslå att vi sku köpa lite glass, så sku han genast skrota i dealen.

Han är så snäll och absolut inte den som kan förbjuda nåt av mig. Jag är sen mycket bättre på att vara strikt så nu måste jag både bekämpa mitt egna sockersug och försöka hålla Micke med i vår deal.

2 kommentarer:

Lee sa...

Om micke bryter och får ta alla mornar, betyder dt ändå att du ändå måst fortsätta hålla dig tills fem dagar har gått?

Michaela sa...

Ja vi har inte gått in på detaljer, men jag tycker jag isf ska fortsätta, annars måste jag också ta mitt straff. Men det betyder ju att jag helt bra sku kunna låta Micke faila och sen ha fria kvällar OCH morgnar. Smart!