onsdag, mars 9

Doula samtal

Idag tala jag länge med den doula-ansvarige. Hon ska nu hitta en doula som passar mig bäst och sen hoppas jag att vi kommer bra överens och att hon kan vara med på förlossningen.

Jag är så otroligt glad över att ha hört om doulaverksamheten, och jag är jätteglad att det finns sådant. Det är jätteviktigt att Micke är med, men det är också främst för honom, det är ju också hans barn som föds. Men nu när det är så viktigt för mig med att få uppleva en naturlig förlossning så sku det vara skönt med en coach, som är där för att kämpa och uppmuntra mig att jag klarar det.

För idag så ser man ju inte mycket av barnmorskorna, och då tror jag att det är trevligt att ha nån där som kämpar på en och föreslår saker och försöker andas tillsammans. En man kan ju också göra det, men då måste mannen vara jätte påläst och det är nu inte Micke iaf. Jag tror att det blir en mycket trevligare upplevelse om Micke inte har allt uppmuntringsansvar, utan han kan mera vara en del av det hela.

Jag är iaf nu jättenöjd.

Inga kommentarer: