måndag, mars 21

Bra med barnförsäkring

Å så är jag igen så tacksam för vår barnförsäkring med 0 euros självrisk. Utan den sku jag bli galen.

Arthur somna gråtande i min famn kvart över 11. Kvart före 12 börja han gråta i vår säng och han låg bara där fast i mig och grät, mitt sjungande, pajande funka inte alls. Tog honom i famnen och han bara grät. Han hade öga fast och grät. Han lugna sig för en stund och så krampa han igen och börja gråta och sparka med benen. När han gråtit i 20 minuter kom Micke hem. Jag börja ju ren bli orolig för det är så inte likt honom och han visa ju faktiskt att han hade jätte, jätte ont nånstans.

Kvart före 1 fick vi läkartid på pikkujätti. Läkaren konstatera att det inte är nåt värre fel på honom, han har nån virusinfektion och att det ända vi kan göra är att ge värkmedicin åt honom för hela hans kropp gör ont.

Det är nog så skönt med försäkring. Behöver inte sitta och googla över vad som kan vara fel utan får snabbt ett svar och så kan livet gå vidare utan att behöva oroa sig.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Ronja grät också sådär en gång i 2 h, då ringde jag 10023 då sa dem att gå ut en stund o ifall de int hjälper så skall man ringa på nytt.

Misstänkte också något värre. Som tur hjalp de att gå ut på balkongen.

Michaela sa...

Det är helt hemskt när sånt händer, man vet ju inte vad som är fel. Men senare kom jag på att om ungen ändå orkar skrika och visa att den har ont så kan det ju inte vara lika farligt som om det inte ens sku orka det.