fredag, mars 4

Fredagseftermiddagen

Micke är på jobbtur idag från 14-00 i Lojo så jag och Arthur har haft tumisfredageftermiddag (egentligen också förmiddag för då var han i skolan). Efter att Arthur vakna 13.45 har vi:

-Ätit mellanmål
-Gått till Hagnäs för att handla mat och mjölk
-Städat undan i köket
-Lagat semledeg
-Ätit middag. Idag åt sig också Arthur för engångsskull mätt och gnällde inte efter mat igen 1,5 h senare. Han åt åtminstone 1 dl gräddfilssås och för övrigt hela portion förutom lite morot.

-Bakat morotssemlor
-Gjort blomkålssoppa för imorgon
-Städat badrummet
-Haft två tvättmaskiner på
-Tittat som förstelnade på buu-klubben. Han rörde inte en min. Bara satt och titta. Han verka slut. Jag var också slut, så det blev inget damsugande idag mera.
-Kvällsmål och kvällstvätt och tillslut tog jag och natta.

Jag blev helt slut av nattande, inte för att han krångla utan för att jag är så trött. Så trött att jag inte ens orkar äta daimen jag köpte åt mig i butiken.

2 kommentarer:

Sara sa...

du har min fulla sympati för att du är en megatrött gravid småbarnsmor. för mej var det mycket tyngre att ha ett barn på utsidan och ett på insidan. jag var så TRÖTT.

inte är det ju direkt lätt att hantera två barn på samma gång heller, men man är ju åtminstone inte gravid...

Michaela sa...

Igår kväll fundera jag faktiskt hur det går sen när jag är ensam på kvällen med två. Är annars också kvällstrött, men denhär graviditetströttheten är nog nåt helt annat. Orkar ju inte med nåt.