onsdag, mars 16

Studiegången

Jag har min sista egentliga tentvecka före jag blir mammaledig (fast det nu inte påverkar någo). Idag var det budgetering, imorgon en grupptent (som jag tycker är en urdum ide) i international trade and globalization och på fredag tent i intercultural communication. Så läsa är vad jag borde göra nu i några dagar, men tycker allt är så självklart och sånt jag ren kan att det är svårt att fokusera. Men på fredag är det över och då blir Micke 28 och mamma kommer hit och jag och Micka ska ut och äta och gå på bio med megagodispåsar.

Men ännu om skolan. Jag sku villa bli klar snabbt. Period 3 slutar nu och har en kurs jag tänkt gå i period 4, med lite specialarrangemang. Problemet är att jag inte vet när nästa miniman föds. Om jag sku delta i en deltent 3.5 så sku jag lätt kunna skriva resten på omtent i augusti (nu är tenten 9.5), men vår beräknade dag är just 3.5. Före det har jag inget i kursen efter 15.4. Så nu önskar jag antingen att nästa baby föds i mitten/slutet av april så att jag kan gå på timmarna i början av maj med minibaby utanför, eller sen önskar jag att babyn föds 4.5 eller först efter tenten. Sku så villa få denhär kursen undan.

Tror annars också att jag tänker fortsätta studera under hösten, det borde gå någorlunda eftersom Micke kommer att jobba skift och få saker ändå är obligatoriska.

Inga kommentarer: